mokelembembe
اخرین اخبار و مدارک از بیگانگان فرازمینی و عجایب شگفت انگیز گوشه و کنار دنیا
تاریخ : شنبه 9 / 3 / 1391
نویسنده : مهدی نیکخواه

.

در سال 1913 یک مکتشف المانی داستانهایی در مورد موجودی که بومیان انرا موکله امبمبه مینامیدند ارائه کرد.در این گزارشات و داستانهایی که این مکتشف در کنگو از افراد محلی شنیده بود مشخصاتی وجود داشت که باعث شد همه ی دانشمندان این موجود را سائوروپد تشخیص دهند.سائوروپد یکی از دایناسورهای غول پیکر بوده است که از سر تا دم د حدود 20 متر و ارتفاع کوهان از زمین بین 3.7 تا 4.8 متر بوده است.

در سال 1932 دانشمندی انگلیسی در کنار لیکوالا جایی که گفته شده بود ردپاهای بزرگی پیدا کرد.وقتی که او به پایین رودخانه رفته بود صدایی عجیب شنید ولی چیزی ندید

عکسی مستند.

جانورشناس . بیولوژیست معروف ایوان اندرسون و جاورشناسی به نام جرالد راسل برخوردی نزدیک با این موجود داشتند که شرح ان از زبان خود اندرسون به این صورت است:

اب رودخانه شروع به جوشیدن کرد و بعد از اینکه از تلاطم ایستاد سری مارمولک شکل و براق از داخل اب بیرون امد .که دارای گردنی دراز و کلفت بود

خود اندرسون در این مورد میگوید ((من نمیدانم ما چه دیدیم اما ان شبیه چیزی بود که باید میلیونها سال پیش منقرض شده باشد.به عنوان یک دانشمند ومحقق من باید خیلی خوشحال باشم البته که هستم اما ان برخورد انقدر وحشتناک و چندش اور بود که هرگز نمیخواهم دوباره تکرار شود.))

حکاکی باستانی از این موجود

 

بررسی مختصر

mokele-mbembe

نام:

 

در زبان لینگالا معانی مختلفی دارد که عبارتند از"چیزی که جریان رودخانه را نگه میدارد" "چیزی که میتواند برگهای درخت نخل را بخورد" "هیولا" و حتی "نیمه خدا نیمه هیولا" و بای برخی حیوانات هم از این نامی مانند این استفاده میکنند.

توصیف کلی:

گردن دراز-دم دراز-کوهان (که گاهی به تعداد سه عدد هم گزارش شده)-دارای تاجی بر سر همانند تاج خروس در پشت سر-تنها حیوانی که شباهتی با این موجود دارد سائوروپد است.

عادتها:

در تالابهایی که به رودخانه ی لیکوالا مربوط میشود زندگی میکند.گفته میشود از دریاچه ها مانند یک گذرگاه برای رفتن از رودخانه ای به دیگری استفاده میکند.

اندازه:

طول بین 5 تا 10 متر و طول گردن و دم بر اساس گزارشات متعدد 1.6 تا 3.3 متر میباشد.

رنگ:

هیچ مویی بر بدن ندارد و رنگ پوست ان از خاکستری تا قهوه ای متفاوت است.

پاها:

پاهایی گرد که قطر انها از 30 تا 90 سانتی متر متغیر است و دارای سه انگشت میباشد.فاصله ی بین قدمها از 2.1 تا 2.4 گزارش شده است.

صدا:

صدایی تا به حال شنیده نشده است.

غذا:

گیاه خوار و گیاه مورد علاقه مالومبو است.

رفتار:

زیر اب زندگی میکند به جز زمان پیدا کردن غذا و مانند کرگدن ها نیست و احتمالا از انها بیزار است زیرا در مکانهایی که گفته میشود محل زندگی اوست لاشه ی چند کرگدن یافت شده است

.



|
امتیاز مطلب : 37
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
موضوعات مرتبط: عجایب شگفت انگیز , ,
برچسب‌ها: هیولای دریاچه , mokelembembe ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/