دیسک آسمانی نبرا
اخرین اخبار و مدارک از بیگانگان فرازمینی و عجایب شگفت انگیز گوشه و کنار دنیا
تاریخ : جمعه 8 / 6 / 1391
نویسنده : مهدی نیکخواه

دیسک آسمانی نبرا

قدمت دیسک آسمانی نبرا به اتفاق آرا به 1600 سال قبل بر میگردد و منصوب به یک منطقه در زاکسن آنهالت (Saxony – Anhalt) در آلمان است. این دیسک یک صفحه برنزی گرد به قطر حدود 30 سانتیمتر و به رنگ آبی – سبز است و با نماد ها و سمبل های طلایی رنگی منبت کاری شده است که عده ای آن را خورشید یا هلال کامل ماه تفسیر کرده اند یا حتی ستاره ها (شامل یک دسته هفت تایی ستاره است که به خوشه پروین نسبت داده شده. به ویکی پدیا مراجعه شود). و هلال ماه با چندین حرکت آن (به عکس دقت کنید که هلال های ماه روی آن از کوچک به بزرگ)یا به عنوان قایق خورشید Sun Ship تفسیر شده است (در عکس زیر همه چیز کامل نشان داده میشود). این شیء به عصر برنز در فرهنگ آنتیس (Unetice) وابستگی دارد.

http://www.celticnz.co.nz/NebraSunDisk/NebraCalibration.JPG

اگر این شیء پیدا شده معتبر و قابل اعتماد باشد، یک نور جدید را به علم ستاره شناسی و قابلیت های مردم اروپا در عصر برنز می پاشاند. (از جمله سازندگان استون هنج Stonehenge).

قضاوت کردن از روی قوسهای تذهیب شده طلایی (که زاویه ها را تشکیل میدهند) در طول محیط دیسک، ممکن است باعث فهمیدن این موضوع شود که فرهنگ عصر برنز در اروپای مرکزی، از اندازه گیری اجسام آسمانی و چیزهای دیگری که گمان میکردیم، بسیار پیچیده تر بوده است.

این شی نیز بدون بحث و جدال نبوده است. ریچارد هریسون Richard Harrison پروفسور تاریخ شناسی دانشگاه اروپایی بریستول و متخصص در ظروف قدیمی شناسی، با اینکه در هنگام مصاحبه اش این شیء را ندیده بود، اجازه داد که یک مستند BBC از نظریه های اولیه اش در رابطه با این شیء نقل قول کند.

به این لینک برای مستند BBC مراجعه کنید.

http://www.bbc.co.uk/science/horizon/2004/stardisctrans.shtml

به نظر می آید که این دیسک بسیار به طور ناگهانی و غیر منتظره در سال 2001 سر از فروشگاه بین المللی عتیقه فروشی (یک فروشگاه اینترنتی) در آورده است.

فروشنده مدعی شده بود که این دیسک بوسیله تعدادی جستجو گران غیر قانونی عتیقه جات در سال 1999 با کمک یک فلز یاب از زیر خاک در آورده شده بود.

 

این قسمت شرح عملیات پلیس برای پیدا کردن این شیء است.

اموال باستان شناسی، جزئی از دارایی ایالت (زاکسن آنهالت) است. در یک ماموریت پلیسی در باسل (Basel) در سوئیس، این دیسک توسط باستان شناسان ایالت دکتر ولفهارت اسکلوسر Dr Wolfhart schlosser بدست آورده شد. و طبق قسمتی از معامله، رئیس قاچاقچیان آنها را به جائی که بقیه وسایل وجود داشتند راهنمایی کرد و باستان شناسان بقیه وسایل که شامل (دو شمشیر برنزی، دو تبر، یک chisel (نوعی کاردک) و قطعاتی از دستبند های مارپیچ) بود، پیدا کرد.

این قسمت ادامه ی ماجرا است.

با اینکه در اولین حفاری هیچ شخصی وجود نداشت، اما باستان شناسان شروع به حفر و کاوش در آن منطقه کردند و شواهد و مدارکی مبنی بر صحت ادعای آن شخص پیدا کردند (وجود وسایل و مصنوعات برنزی در خاک آنجا). دیسک به همراه چیزهای پیدا شده مربوط به آن در موزه Landesmuseum fur vorgeschichte (موزه ملی تاریخ باستانی) در زاکسن آنهالت آلمان قرار دارد.

منطقه پیدا شده توسط قاچاقچیان غیر مجاز، یک محوطه باستانی – تاریخی است که بالای تپه را احاطه میکند تپه هنوز به نام میتلبرگ Mittelberg (تپه مرکزی) مشهور است. این یک تپه 252 متری است که درجنگل زیگلرودا Ziegelroda ، در 180 جنوب غربی برلین قرار دارد.

این نقطه طوری قرار دارد که به نظر میرسد در نقطه اعتدالین (یا دایره البروج به هر یک ار دو نقطه تقاطع مسیر ظاهری سالانه خورشید با استوای سماوی (امتداد استوای زمین تا آسمان شب) گفته میشود) و پشت بلندترین قله کوه هارز Harz است. دشتی در نزدیکی آن قرار دارد که دارای حدود 1000 تپه میباشد. توسط شکارچیان گنج، ادعا شده است که این شیء مصنوعی درون یک چاله پیدا شده است.

با اینکه این شیء به کمک متد های باستان شناسی کاویده نشده است، و با اینکه ممکن است زادگاه ادعا شده آن ساختگی باشد، اما، سندیت آن وابسته به عکسهای ریز از روی خوردگیهای روی کریستال می باشد (به لینک مراجعه شود). که تصاویری را ارائه میدهد که نمیتوانند تقلبی باشند و در نوع خود یکی از بهترین و زیباترین ریزنگارهای علمی می باشد.

تاریخ دقیقتر دیسک آسمانی نبرا، با اینکه وابسته به تاریخ سلاح های عصر برنز، که به همراه دیسک برای فروش گذاشته شده بود، و گفته میشود که از همان محوطه میباشند، که این تبر ها و شمشیر ها از نظر نوع شناسی می توانسته به هزاره 2 قبل از میلاد برسد (فرهنگ آنتیس Unetice ). آنهایی که این دیسک را معاینه کرده اند، به این موضوع نیز اشاره کرده اند که زنگارهای نشان داده شده روی دیسک، می تواند قدمت آن را نشان بدهد.

http://www.crystalinks.com/shroud.html

با توجه به تجزیه و تحلیل عناصرتوسط اشعه ایکس فلورسانس توسط (ای . پرنیکا) E. Pernicka از دانشگاه فرایبرگ Freiberg ، سرچشمه عنصر اصلی آن (مس) از میتربرگMitterberg  ، اتریش میباشد. در حالی که طلای آن از کوههای کارپاتیان Carpathian است و قطعا از مس بوتندورف Bottendorf که در مجاورت دیسک نبرا است، استفاده نشده است. اما بعضی از اشیاء مسی، همانجایی که گداخته شده بودند، پیدا شدند.

اگر این دیسک معتبر باشد، میتوان استدلال کرد که 3600 سال قبل در اروپای مرکزی، مقداری نجوم و ستاره شناسی وجود داشته. ارائه مصریان باستان از آسمان یک قیاس الگووارانه (از این دیسک) در این زمان است. کمبود مفاهیم باستان شناسانه ی محکم برای این دیسک، به این معنا است که اعتبار گذاری و زمان گذاری برای این دیسک سخت میباشد. این شیء به هیچکدام از اثرات هنرمندانه دوران خود شباهت ندارد و حتی توسط عده ای از باستان شناسان، تقلبی معرفی شده است.

امکان دارد که این وسیله، همانگونه که برای مسائل علمی استفاده میشده، برای مفاهیم و مقاصد روحانی هم استفاده میشده. این دیسک یک شیء بسیار زیبا میباشد و زنگارهای آبی – سبز روی برنز ممکن است قسمتی از این شیء دست ساز بوده باشد.

به تازگی اصالت آن توسط پروفسور پیتر اسکوار Peter Schauer از دانشگاه رگنزبرگ Regens Berg که آن را به عنوان یک شیء از ناشناخته تفسیر کرده است، مورد بررسی قرار گرفت. همچنین در فاصله 23 کیلومتری محل حفاری، دایره گوسک Goseck کشف شد، که میگفتند یک رصد خانه خورشیدی است که در سال 4900 قبل از میلاد ساخته شده.

دایره گوسک Goseck  (تصویر بالا)

 




|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
برچسب‌ها: دیسک آسمانی نبرا , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/